Nová generace modelu Honda HR-V, populárního kompaktního SUV naší značky, byla navržena se zaměřením na maximalizaci radosti z jízdy a pohodlí. V porovnání se svým předchůdcem má zcela nový model HR-V tužší stavbu karoserie a těží z rozsáhlých vylepšení odpružení, řízení a brzdění. To mu umožňuje přesněji reagovat na podněty řidiče a přináší jistější, hodnotnější a pohodlnější zážitky z jízdy.
Od Marek Pauca Naposledy aktualizované zář 26, 2021
Model HR-V, nabízen výhradně jako hybrid, byl navržen tak, aby byl extrémně příjemný, intenzivně reagoval na řízení a zároveň byl velmi účinný. Dvoumotorové hnací ústrojí e: HEV (Hybridní Elektrické Vozidlo), které je k dispozici také v nedávno uvedeném modelu Honda Jazz, těží z pokroku, který byl dosažen během 20 let vývoje hybridních vozidel Honda. Pokud jde o použití v modelu HR-V, bylo provedeno několik revizí, které odpovídají dodatečné velikosti a hmotnosti SUV oproti modelu Jazz. Výkon a točivý moment se zvýšily na 96 kW (131 k) s 253 Nm, přičemž koncový převodový poměr byl také snížen, čímž se dosáhlo lepší jízdní výkon.
Bateriový systém e: HEV v modelu HR-V má vyšší hustotu energie, která mu umožňuje vytvářet vyšší točivý moment. Počet článků v baterii se zvýšil o 25%, ze 48 na 60 článků. Tato zvýšená kapacita umožňuje HR-V plně zvládat třeba jízdní vlastnosti charakteristické pro vozy SUV. Baterie má ideální velikost a nejen že přispívá k většímu výkonu motoru, ale je natolik kompaktní, že nenarušuje interiér vozidla a umožňuje ve vozidle zachovat rovnou podlahu.
Inženýři společnosti Honda také analyzovali všechny aspekty zážitku z jízdy, aby optimalizovali dynamiku modelu HR-V. Jejich pozornost vůči detailu zaznamenala zvýšenou torzní tuhost a změnili nastavení řízení, aby byl pocit při změně směru plynulejší. Počáteční zatáčení je přímější a preciznější, celkový pocit z manévrů je ve srovnání s předchozí generací modelu HR-V mnohem lineárnější a díky stabilnímu a předvídatelnému ovládání vzbuzuje důvěru.
Odpružení je ve srovnání s předchozím modelem citlivější a se zlepšeným třením, evidentním hned od prvního momentu řízení. Bylo to dosaženo zvýšením přesahu pružiny, čímž se snížily boční síly na tlumiči, který má také snížené vnitřní tření. To v kombinaci s kulovými čepy s nízkým třením a optimalizovanými pouzdry, zajišťuje lineárnější a plynulejší pohyb.
Vzadu byly konstrukční a designové prvky upraveny tak, aby zlepšovaly ovládání zadních kol a jízdní komfort. Kapalinou plněné pouzdra nyní disponují zvýšeným tlumícím účinkem a nabízejí vynikající tlumení nízkofrekvenčních vibrací pro komfortnější jízdu na nerovném povrchu. Při revizi konstrukce pouzdra byla přidána příruba pro snížení bočního pohybu v pouzdře. Díky bezpečnějším sedadlům, se snížila i tuhost pružiny pouzdra, což ještě více zlepšilo ovladatelnost a jízdní komfort.
Spolehlivou brzdnou sílu dodává výkonný brzdový systém s předními kotouči o průměru 293 mm a zadními kotouči o průměru 282 mm. Speciálně vyvinutá elektrická servo brzda spojená se systémem e: HEV plynule ovládá rekuperační a hydraulické brzdy, což zajišťuje hladký pocit brzdění. Brzdový pedál modelu HR-V je navíc umístěn s důrazem na ergonomii, což snižuje únavu řidiče při jízdě na dlouhé vzdálenosti.
Opravy deformací na karosériích vozidel po krupobití je často poptávaná služba.
https://fajnmuzi.cz/jak-zmekcovace-prispivaji-ke-kvalitnejsimu-vode/
https://muzimag.cz/necekejte-az-vam-ji-vyrobi-svou-novou-kiu-muzete-mit-uz-dnes/
https://tydenikmuzi.cz/peugeot-308-opet-prijemny-podvozek-prvni-jizda/