4.2 C
Brno
Úterý, 19 října, 2021

Pininfarina Teorema: (Ne) reálná fantazie

Sezení si vzala na starost nábytkářská firma Poltrona Frau.
Od Jakub Jesenská Naposledy aktualizované zář 26, 2021
Slavné italské designérské a karosářské studio Pininfarina, které je známé svým designovým jazykem od kávovarů až po automobily, netřeba zvlášť představovat. Renomované studio nejnovější ukázalo světu svůj vlastní futuristický koncept Teorema, který se však do výroby nikdy nedostane.

Přirozeně, hlavně u těch mladších čtenářů vyrazí z podvědomí podrážděná otázka: „A na co se pak vlastně takové auta navrhují a vyrábějí?“ Zjednodušeně by se dalo odpovědět, že i v tomto případě, stejně jako v případě mnoha jiných futuristických studií, jde spíše o designové cvičení s náznaky blízké i vzdálené budoucnosti. V novém konceptu elektromobilu s vyladěnou aerodynamikou a stylovým exteriérem byste však volant marně hledali.

Model Teorema nenavrhlo studio Pininfarina jak bývá zvykem pro některou z velkých automobilek, ale jako svou prezentaci schopností s vizí budoucnosti. Vozidlo má aerodynamické tvary, pět míst k sezení, variabilní interiér a využívá rozšířenou realitu. Pininfarina Teorema je kompletně navržena ve virtuální realitě a rozhodne se nejedná o zcela klasický rodinný automobil. Odvážný koncept má aerodynamické křivky a siluetu sportovního vozu.

Efektně rozevřenou masku s nasáváním vzduchu a liniovými světlomety, stylovou zaoblenou zádí s červenou obrysovou linkou, výklopný kryt zavazadlového prostoru a jednolité prosklení celého interiéru. Designérské studio na konceptu spolupracovalo s producentem luxusního nábytku Poltrona Frau, který pro jejich vyvinul modulární interiér, kde je možné sedadla variabilně měnit podle potřeby využití.

Druhou spolupracující značkou je WayRay, která do prosklení integrovala rozšířenou realitu schopnou cestujícím během jízdy ukazovat informace o jízdě i okolí. Vozidlo má autonomní řízení a elektrický pohon od značky Benteler. Studie Pininfarina Teorema měří na délku 5,4 m, na výšku však jen 1,4 m. Už z těchto číselných údajů je zřejmé, že uvnitř bude posádka dříve ležet, než sedět.

Kapota je naladěná na maximální aerodynamickou účinnost, skryté nádechy vedou vzduch přes přední blatníky a pod karoserií v zadní části vozidla. Koncept stojí na elektrickém šasi od zmiňované společnosti Benteler, takže by teoreticky měl být schopen jezdit. Nicméně hlavní ideou tohoto vozu budoucnosti je autonomní jízda, čemuž je zcela podřízen i design interiéru. Ten zaujme hlavně konfigurací sedadel 1 + 2 + 2. Sedadla v druhé řadě je přitom možné úplně roztáhnout tak, aby vznikla pohodlná lenoška.

Sezení si vzala na starost nábytkářská firma Poltrona Frau, v interiéru najdete také skryté tlačítka, které vyvinuli ve spolupráci s dodavatelem Continental. Pininfarina Teorema je však ve skutečnosti výsledkem snažení hned dvou designérských studií. Jedno má své sídlo v italském Cambiane a druhé v čínském Šanghaji. Už při pohledu na návrh je však zřejmé, že nějaký spalovací agregát je zcela zbytečné hledat.

Řidič, který budu mít to štěstí tento elektromobil řídit, musí počítat s tím, že k dispozici bude mít jen jakýsi „joystick“. Sedět by měl uprostřed kabiny stejně jako v případě pilotů monopostů F1. Další čtyři spolucestující by byly za ním ve dvou řadách. Dost možné je, že více překvapí absence tradičních dveří. Podle všeho by nástup a výstup z vozidla měl probíhat vždy po odklopení celé střechy spolu s bočními panely.

- Komerční sdělení-magazín

Mohlo by vás zajímat

- Komerční sdělení-PR články
- Komerční sdělení-magazín
- Komerční sdělení-magazín

Doporučené články z rubriky

- Komerční sdělení-aktuality