6.1 C
Brno
Čtvrtek, 2 prosince, 2021

Toyota Tundra – Vše velké, jen motor „malý“

Toyota Tundra je jedním z nejsilnějších a nejpopulárnějších pick-upů na světě. A občas je zahlédnete i já našich cestách, ačkoli jejich hlavní destinací je Severní Amerika. Majestátní, pro někoho možná trošku drsně metrosexuálna, nová verze, však v souvislosti s novými trendy přišla o osmiválcové motory.
Od Marek Pauca Naposledy aktualizované zář 26, 2021
Naštěstí Toyota zjevně ví co dělá, a přináší důstojnou náhradu. Přesto, že jde o produkt japonské automobilky, v typickém americkém segmentu pick-upů odvádí skvělou práci, a plnohodnotně konkuruje tamním pick-upem jako Ford F-150 nebo RAM 1500. Zdá se, že nejnovější verze poskytne opravdu všechno, co uspokojí potřeby moderních zákazníků. Škoda jen, že přišla o silnou 5,7-litrovou osmiválcové pohonnou jednotku. Náhrada však určitě ničím neurazí. Mluvíme o 3,5-litrovém přeplňovaném twin-turbo šestiválce, který v základní verzi generuje výkon 395 koní a maximální točivý moment 650 Nm. Ti, kteří chtějí udělat víc, si mohou zvolený hybrid postaven na stejném motoru – pak dostanou výkon 444 koní a 790 Nm.

Takových čísel je více než dost iv obrovském pickupu, jehož nejlepším důkazem je maximální hmotnost přívěsného vozíku. Benzínová verze může táhnout přívěs o hmotnosti až 4 620 kg. V případě hybridu to bude 5 435 kg. Na korbu bude majitel moci naložit určitě více než jednu tunu, avšak to bude záviset i na velikosti kabiny. K dispozici budou dvě verze s různými rozměry: Double Cab a Crew Max.

Obě by měly poskytnout dostatek prostoru a pohodlí pro 5 osob. V top verzích dostaneme kromě jiných kožené čalounění nebo rozsáhlé multimédia se 14-palcovou! obrazovkou. V nižších verzích bude úhlopříčka dostačujících 8 palců. K dispozici je také kompetný balík podpůrných systémů s asistentem tažení …

Nejzajímavějším návrhem se však jeví varianta TRD (Toyota Racing Development), který se zařadí do skupiny sportovních pick-upů. Zákazníci získají větší světlou výšku, speciální pneumatiky, dodatečné výztuhy rámu a odpružení se zvýšeným zdvihem. To vše je okořeněno agresivním příslušenstvím v podobě širších nárazníků nebo výrazných barevných doplňků.

Nová Tundra má bohužel jednu vážnou nevýhodu – stejně jako předchozí verze nebude v Evropě oficiálně k dispozici. Dostat se k ní víte pouze přes individuální dovoz a následnou úpravu na evropskou specifikaci. Ceny v USA slibují, že prodeje budou zcela silné – základní verze startuje od 36 tis. dolarů po zhruba 60 000 dolarů v případě verze TRD.

- Komerční sdělení-magazín

Mohlo by vás zajímat

- Komerční sdělení-PR články
- Komerční sdělení-magazín
- Komerční sdělení-magazín

Doporučené články z rubriky

- Komerční sdělení-aktuality